Za jak dlouho můžu očekávat výsledek testu?
Výsledky testů PCR se sdělují automatickou SMS zprávou nejpozději do 48 hodin (v případě PCR vyšetření). Výsledek vyšetření je také dostupný elektronicky v podobě EU certifikátu na adrese https://ocko.uzis.cz.
V případě odběrů po čase 12:30 (o víkendu 11:30) jsou vzorky zpracovávány v laboratoři až následující den. Výsledky odběrů po tomto čase jsou tak zatíženy delší čekací dobou.
Jsem pozitivně testován PCR metodou, ale v aplikaci Tečka ani na očko ÚZIS není k dispozici EU certifikát.
Certifikát o prodělaném onemocnění se vygeneruje po ukončení izolace 10. až 11. den od odběru PCR testu, který vyšel pozitivně.
Kdy obdržím certifikát? V jakém je jazyce?
"Lékařské potvrzení o výsledku testu RT-PCR na průkaz SARS-CoV-2" vydávané FN HK v českém, anglickém a ruském jazyce je odesíláno v elektronické podobě do e-mailu pouze žadatelům samoplátcům a klientům, kteří mají nárok na preventivní vyšetření a mají termín odběru rezervovaný v odběrovém centru FN HK. Kód pro otevření dokumentu obdrží žadatel SMS zprávou na telefonní číslo uvedené na žádance do 48 hodin (elektronický podpis je umístěn pod ikonou červené pečeti).
Klienti, indikovaní praktickým lékařem (případně Krajsou hygienickou stanicí), kteří potřebují "Lékařské potvrzení o výsledku testu RT-PCR na průkaz SARS-CoV-2 " a výsledkový list, si mohou o něj telefonicky zažádat na infolince COVID-19 FN HK na čísle 495 836 010. Následně jim bude elektronicky zaslán ve formě bez elektronického podpisu. Nebo si jej mohou přímo vyzvednout na:
Ústav klinické biochemie a diagnostiky (budova č. 22)
pondělí – pátek 7:30 – 15:00
ve 3. patře dveře označené "výdej výsledků".
Výsledkový list jim bude vytištěn a vydán na základě kontroly OP nebo u nezletilých OP rodiče a kartičky pojišťovny dítěte.
Upozornění pro cestující do zahraničí: Některé státy neuznávají mezinárodní lékařské potvrzení/výsledek testování v grafické úpravě jednotlivých zdravotnických zařízení, ale pouze v podobě EU certifikátu. Ten je ke stažení na adrese https://ocko.uzis.cz.
Je však na každém, aby si informace o podmínkách cestování do konkrétní destinace zjistil sám.
Mohu přijít na test, když mám indikaci od lékaře, bez objednání?
Klienti indikovaní od praktického lékaře (případně ze strany Krajské hygienické stanice) mohou přijít i bez rezervace. Důrazně však doporučujeme se i v tomto případě objednat prostřednictvím rezervačního systému pro zachování plynulosti provozu v odběrovém centru. Pokud se klient neobjedná, může být čekací doba k provedení vyšetření delší.
Upozorňujeme klienty, že primární péče je poskytována praktickými lékaři a je potřeba se na ně (nebo jejich zástup) obracet také v oblasti epidemie COVID 19.
Nepřišel výsledek po 48 hodinách, telefonní číslo bylo při rezervaci zadáno správně. Co teď?
Výsledek se zasílá na číslo zadané Vámi do rezervačního systému nebo na číslo uvedené v žádance vyplněné lékařem/hygienikem. Nejčastěji se vyskytující problém je právě uvedení nesprávného telefonního čísla. V tomto případě je nutné kontaktovat informační linku FN HK. Pracovníci ověří zadané údaje, případně požádají příslušné pracoviště o opravu údajů.
Pozn.: V případě, že špatné kontaktní údaje vychází ze žádanky od praktického lékaře, doporučujeme kontaktovat právě i jeho a ověřit zde správnost těchto údajů.
Je PCR test hrazen pojišťovnou?
Od 5. května 2022 mají nárok na bezplatné vyšetření metodou PCR pouze osoby, které jsou k vyšetření indikovány praktickým lékařem nebo jiným specialistou.