13.08.2017 (aktualita z archivu)
13. 8. 2018: Vážené dárkyně, vážení dárci,
moc děkujeme za vyplnění dotazníku, který se týkal objednávacího systému Tempus.
Nejčastější připomínkou bylo, že není vidět možné volné termíny, pokud se chcete přeobjednat (= máte již objednaný termín, chcete změnit datum nebo hodinu v daném dni). Toto ale funguje od počátku. Postup:
1) Přihlaste se do Tempusu. 2) Klikněte na "Vaše objednávky". 3) Klikněte na "přeobjednat" u termínu, který chcete změnit. 4a) = změna času daný den: V pravé části se vám zobrazí volné časy pro tento termín - vyberte si a klikněte na nový čas. Klikněte na "Odeslat". 4b) = změna termínu - data odběru: V kalendáři vyberte kliknutím nový termín, vpravo vyberte čas. Klikněte na "Odeslat".
Dokud nekliknete na "Odeslat", váš původní termín se nezmění, tzn., že v případě, že si nevyberete nový čas nebo termín, starý se nezmění, nepřijdete tedy o původní termín (tzn., že přeobjednání se uskuteční až po kliknutí na "Odeslat").
Další podněty a připomínky z dotazníku se budeme snažit postupně řešit (zadali jsme požadavky správci SW), jako první je požadavek na přehledy volných míst a krevních skupin u odběrů krve a volné termíny na odběrech plazmy, aby si mohla vhodný termín odběru vybrat skupina dárkyň/dárců, kteří jezdí na odběry společně.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
29. 6. 2018: Vážené dárkyně, vážení dárci,
1) Oddělení výpočetních systémů FNHK musí reagovat na opakované hackerské útoky cílené na internetové sítě, při instalaci bezpečnostních programů se občas stane, že není Tempus dostupný. V takovém případě prosím o trpělivost, zkuste se do Tempusu přihlásit později. Nevolejte nám ihned, jakmile zjistíte, že systém nefunguje. Pokud byste se nemohl(a) přihlásit a objednat ani po 2 hodinách, dejte nám vědět.
2) Přeobjednání = náhrada původního termínu novým (není to objednání dalšího termínu odběru). Pokud chcete zadat další termín odběru (týká se dárců plazmy), musíte se přihlásit do Tempusu a kliknout na tlačítko "objednávka" (vlevo nahoře) a vybrat si termín odběru. Pokud otevřete e-mail, který vám byl doručen na základě vaší objednávky, lze pouze změnit (=nahradit) nebo zrušit pouze právě tento termín. V e-mailu pracujete pouze s termínem, jehož se e-mail týká. Pro vytvoření nové (=další) objednávky se musíte přihlásit do Tempusu.
3) Pro objednání odběru krve pro více dárců/dárkyň na jeden termín (např. objednání manželů, skupiny osob do auta atd.) doporučujeme zadávat objednávku co nejdříve (42 dnů před odběrem), kdy jsou volné termíny pro všechny krevní skupiny. Pro objednání lze pro jednotlivé členy skupiny samozřejmě využít kombinaci objednávky odběru krve a odběru plazmy.
4) Pracovnice kartotéky mají stejný přístup do Tempusu jako Vy, dárkyně a dárci. Pokud je termín odběru pro některou krevní skupinu zaplněn při Vašem přihlášení do Tempusu, je daný termín zaplněn i při přihlášení pracovnice kartotéky.
Děkuji za pochopení, MUDr. V. Řeháček