Koronavirus (COVID-19) | Fakultní nemocnice Hradec Králové

Rychlý kontakt (ústředna)
+420 495 831 111

  • Úvod
  • Kontakty
  • mapa
  • Kariéra
  • Pro zaměstnance
Služba přepisu telefonických hovorů pro sluchově postižené eng
  • Pacient  a jeho blízcí
    • Kontakty
    • Lékařská pohotovost
    • Jak se k nám dostanete
    • Koronavirus (COVID-19)
    • Hospitalizace
    • Základní a mateřská škola
    • Porod, péče o rodičky a novorozence
    • Čekací a objednací doby
    • Péče o pacienty
    • Informace pro pozůstalé
    • Hodnocení péče
    • Zdravotnická dokumentace
    • Poskytování informací
    • Ochrana osobních údajů
    • Pozitivní list
    • Služby v areálu
  • Komerční služby
    • Masáže pro veřejnost
    • Dárkové poukazy
    • Oční laser
    • Centrum transferu biomedicínských technologií
    • Laser centrum a samostatná
      pracoviště laseru
    • Plastická chirurgie
    • Pro vaše krásné zuby
    • Maminky a ženy
    • Oddělení tělovýchovného lékařství
    • Centrum očkování a cestovní medicíny
    • Pracovnělékařské služby
    • Ambulance akupunktury
    • Reprocentrum
    • Nemocniční prádelna
  • Dodavatelé
    a partneři
    • Veřejné zakázky
    • Laboratorní příručky
    • Elektronické laboratorní výsledky
    • Odprodej majetku
    • Dárci a sponzoři
    • Smlouvy
    • Obchodní podmínky
    • Poptávková řízení
    • Důležité odkazy
    • Kontakty
  • Věda, výzkum, vzdělávání
    • Věda ve FN HK
    • Klinické hodnocení léčiv
    • Projekty EU, Norské fondy
    • Granty
    • Vzdělávání
    • Etická komise
    • Centrum transferu biomedicínských technologií
    • Centrum biomedicínského výzkumu
    • ATLS
    • PHTLS
  • O fakultní nemocnici
    • Kontakty
    • Management FN HK
    • Historie nemocnice
    • Další rozvoj
    • Výroční zprávy
    • Ekonomika
    • Pracoviště FN HK
    • Kariéra
    • Výpomoc Covid-19
    • Benefity pro zaměstnance
    • Stipendijní programy
    • Den otevřených dveří a další akce
    • Program kvality a bezpečí
    • Certifikáty a ocenění
    • Protikorupční program FN HK
    • Ochrana osobních údajů
    • Politika zabezpečení informaci
    • Česká asociace sester
    • Foto a video galerie
    • Pro média
    • Časopis SCAN
    • Pro zaměstnance
    • Prohlášení o přístupnosti

Koronavirus (COVID-19)

  • Koronavirus (COVID-19)
  • Nejčastěji kladené dotazy (a odpovědi)
  • Informace Odběrového centra COVID-19
  • Informace k antigennímu testování
  • Sampling centre COVID-19 information
  • Vyšetření protilátek proti SARS CoV-2 (COVID-19)
  • Informace pro pacienty
  • Informace k očkování ve FN HK
  • Informace pro praktické lékaře

Informace k postupnému obnovování provozu FN HK

Vážení pacienti,

vzhledem k pozitivnímu vývoji epidemiologické situace bude postupně obnovován běžný provoz zdravotnických pracovišť Fakultní nemocnice Hradec Králové včetně plánovaných výkonů a ambulantních vyšetření. Jsme však stále omezeni epidemiologickou situací a nedostatkem personálu, který pečuje o své děti z důvodů uzavření školských zařízení. Obnovení provozu je organizačně složitý proces, který bude trvat několik týdnů, mějte pro tuto mimořádnou situaci, prosím, pochopení.

Kontakt s FN HK

S ohledem na současnou situaci je nutné si vyšetření i výkony domluvit telefonicky. S ohledem na velký zájem z Vaší strany přikládáme také telefonní čísla na jednotlivá pracoviště FN HK, kde dostanete bližší informace (viz níže). Žádáme Vás o trpělivost, a pokud se Vám nepodaří dovolat se napoprvé, zkuste, prosím, zavolat znovu. V případě, že Vás bude pracoviště kontaktovat, žádáme, abyste přijímali hovory i z čísel, která nemáte uložena nebo se zobrazují jako neznámá.


Protiepidemická opatření

V nemocnici i nadále platí striktní protiepidemická opatření. Příchozí jsou povinni mít roušku, musí dodržovat hygienu rukou, měli by udržovat rozestupy a minimalizovat kontakty mezi osobami. Omezen je také maximální počet lidí v čekárně a pacienti budou objednáváni na určitý čas. Při příchodu na kartotéku bude pacientům změřena teplota a vyplní krátký dotazník.

Nemocní, kteří mají kašel, zvýšenou teplotu nebo jsou dušní, by neměli přicházet do areálu nemocnice přímo, ale měli by nejdříve zkonzultovat svůj zdravotní stav standardně s praktickým lékařem nebo hygienickou stanicí.

Děkujeme za pochopení a věříme, že společnými silami vše zvládneme…

prof. MUDr. Vladimír Palička, CSc, dr. h. c.                                                                                                                            ředitel FN HK


Rozvolňování provozu kliniky - telefonní kontakty na kliniky.pdf Kontakty na jednotlivá pracoviště 464 kB

Nejčastěji kladené dotazy

Obecně

Jaké jsou druhy testů? Jak probíhají? Jaký druh testu mám zvolit?

V současnosti probíhají 2 druhy testů – tzv. PCR a antigenní vyšetření. Oba druhy vyšetření probíhají stejně, tedy stěrem z nosohltanu (tedy skrze nosní dírky). Bližší informace ke každému testu naleznete v této sekci webových stránek FN HK (proklik).

Jaká je otevírací doba testovacího centra?

Všechna odběrová místa mají otevřeno denně od 7:30 do 18:00.

 

Problematika PCR testování

Za jak dlouho můžu očekávat výsledek testu?

Výsledky testů PCR se sdělují automatickou SMS zprávou nejpozději do 48 hodin (v případě PCR vyšetření). Většinou přijde do 24 hodin.

Kdy obdržím certifikát určený samoplátcům? V jakém je jazyce?

Certifikát o výsledku testu v českém, anglickém a ruském jazyce je odesílán pouze samoplátcům (vyšetření PCR) v elektronické podobě do e-mailu, kód pro otevření dokumentu obdrží SMS zprávou do 48 hodin (elektronický podpis je umístěn pod ikonou červené pečeti).

Elektronicky podepsaný certifikát bude odeslán na mail žadatele. V případě potřeby jeho tištěné verze se obraťte na nejbližší poštovní pobočku nabízející služby CzechPoint. Odkaz

Mohu přijít na test, když mám indikaci od lékaře, bez objednání?

Pacienti indikovaní od praktického lékaře (případně ze strany Krajské hygienické stanice) mohou přijít i bez rezervace. V takové případě však může být čekací doba k provedení vyšetření delší. Doporučujeme se tak objednat pro zachování plynulosti provozu v odběrovém centru (a tím i k celkové spokojenosti všech klientů).

Nepřišel výsledek po 24 hodinách, telefonní číslo bylo při rezervaci zadáno správně. Co teď? (Netýká se samoplátců).

Výsledek se neposílá na číslo zadané do rezervačního systému, ale na číslo uvedené v elektronické žádance (zadává prakt. lékař nebo Krajská hygienická stanice). S největší pravděpodobností je v této elektronické žádance zapsáno špatné tel. číslo.

V tomto případě je nutné kontaktovat informační linku FN HK. Pracovníci ověří zadané údaje, případně požádají příslušné pracoviště o opravu údajů.

Pozn.: V případě, že špatné kontaktní údaje vychází ze žádanky od praktického lékaře, doporučujeme kontaktovat právě i jeho a ověřit zde správnost těchto údajů.

 

Problematika antigenního testování

Za jak dlouho můžu očekávat výsledek testu?

V případě antigenního testování žadatel obdrží výsledek testu přibližně do 60 minut přímo na odběrovém místě.

Je antigen test i pro samoplátce?

Samoplátecký antigenní test se ve FN HK neprovádí. V případě zájmu je nutné obrátit se na jiné odběrové místo.

Je antigen test hrazen pojišťovnou?

Ano, antigen test je hrazen pojišťovnou.

Testování se provádí u všech osob, které jsou účastny veřejného zdravotního pojištění v České republice, tedy předloží platný průkaz pojištěnce. Podrobnější informace naleznete v PDF souboru „platný průkaz pojištěnce“. (proklik)

 

Práce s rezervačním programem

Jak a kde se mohu objednat na test? Celkově i pomoc s vyplněním objednávky.

V rezervačním systému FN HK na webových stránkách. (proklik) Zaměstnanci infolinky vám mohou poradit jak rezervaci vytvořit, nemohou ji však za vás sami udělat (z důvodu kapacity). Pokud si stále nebudete vědět rady, je potřeba požádat rodinu čí  osobu blízkou.

Zadal/a jsem do rezervace špatné telefonní číslo, email, rodné číslo. Co teď?

Při podezření na zadání špatných osobních údajů je nutné kontaktovat informační linku FN HK na čísle 495 836 010 (v pracovních dnech 7:30 – 15:30).

 Po rezervaci nepřišel email s potvrzením o správně provedené rezervaci. Co teď?

Pokud Vám po rezervaci nepřišel potvrzující email v řádu několika minut od Vámi provedené rezervace, pravděpodobně někdo z dalších zájemců o odběr udělal rezervaci na stejný termín těsně před Vámi. V takovém případě je rezervace neplatná a doporučujeme se o rezervaci pokusit znovu.

Další možností je kontrola nevyžádané pošty (spam), zda se e-mail neobjevuje v této složce.

Rezervační systém nefunguje. Co teď?

Pro velký nápor zájemců o vyšetření je aktuálně rezervační systém velmi zatížen, v některých momentech může docházet k jeho výpadkům. Pokuste se prosím o rezervaci později, v případě delšího výpadku kontaktujte informační linku FN HK – viz výše. Případně zkontrolujte funkčnost vlastního připojení.

Lze učinit mnohočetnou rezervaci? Tedy více osob na jedny identifikační údaje (rodina)?

Každý ze zájemců o odběr musí mít vyplněnou vlastní rezervaci. 

 

Ostatní

Mohu se ve FN HK nechat otestovat na protilátky na COVID?.

Neprovádíme. Provádí komerční společnosti, některé se sídlem v Hradci Králové.

 

Problematika očkování

Kdy se mohu dát očkovat? Kdy budou očkováni rizikoví pacienti a podle čeho se budou vybírat?

Sledujte informace v televizi a rozhlase, webové stránky Ministerstva zdravotnictví ČR a také naše webové stránky.

Veřejnost není prozatím očkována.


  • Kontakty
  • Lékařská pohotovost
  • Jak se k nám dostanete
  • Koronavirus (COVID-19)
    • Koronavirus (COVID-19)
    • Nejčastěji kladené dotazy (a odpovědi)
    • Informace Odběrového centra COVID-19
    • Informace k antigennímu testování
    • Sampling centre COVID-19 information
    • Vyšetření protilátek proti SARS CoV-2 (COVID-19)
    • Informace pro pacienty
    • Informace k očkování ve FN HK
    • Informace pro praktické lékaře
  • Hospitalizace
  • Základní a mateřská škola
  • Porod, péče o rodičky a novorozence
  • Čekací a objednací doby
  • Péče o pacienty
  • Informace pro pozůstalé
  • Hodnocení péče
  • Zdravotnická dokumentace
  • Poskytování informací
  • Ochrana osobních údajů
  • Pozitivní list
  • Služby v areálu
Ministerstvo zdravotnictví České Republiky Akreditace, program kvality
Prohlášení o přístupnosti © Copyright 2021 FN HK. Všechna práva vyhrazena. | webmaster